Blogger Templates

Nuffnang

Like kami di Facebook

tiktoktiktok

cakap la ape kau suke

Friday, May 21, 2010

broadband.MAXIS ke CELCOM ke DIGI?

ok.sekarang nak cerita pasal broadband.
sekarang ni macam-macam jenis broadband dah keluar.maxis la,celcom la, digi la and ade kot yang lain2 lagi.aku tau yang ni je sebab yang lain tu tak femes macam yang 3 ni kot :))
dulu aku pakai celcom.and secara jujurnya, celcom ni biase-biase jek.kadang slow nye mengalahkan siput yang tengah merangkak-rangkak.ade time laju.tapi berape kali die laju tu adalah lebih sket berbanding berape kali die laju.haha.ayat pusing-pusing.fyi, aku ni student kt shah alam and aku punye rumah betul kt kuala selangor.means yang kt shah alam ni rumah sewa la.oleh sebab itu,mase aku lagi banyak habis kat shah alam la kn.ngan assignmnt la projek la and tah hape-hape lagi.so,aku ingat bile dh pakai broadband celcom ni senang la sket nak buat keje.TAPI ni yang nak marah ni.hehe...tak marah sangat pun.celcom punye broadband ni selalu je tak laju.ingatkan dh kat shah alam ni ok la kan.tapi sebaliknye.bace ni..sebaliknye..sebaliknye..sebaliknye..
so,dengan tergopoh gapah.aku pun cepat-cepat nak terminate celcom ni.tension kot.serupe tak payah pakai broadband.huh~~
ok,dah terminate.start tahun lepas bulan bile ntah,aku pun try la pakai maxis broadband.
wahahahaha!!
best gile.bapak la laju.tak terkejar oleh siput babi.haha~~
so sampai sekarang aku sangat berpuas hati dengan MAXIS broadband.kat mane2 pun laju jek.even kat kampung aku pun kat kuala selangor tu.best wooo~~ :))
lastly,nak jugak cakap pasal digi broadband.tak penah lagi pakai yang ni.tapi menurut member2 seangkatan kat uitm shah alam,digi punye coverage mmg superb kat situ.sbb?yang lain tak superb langsung la.member yang ckp bukan aku yg cakap ok sebab aku 100% bukan pelajar uitm shah alam.

so..so..so..kesimpulannye kan.kalau kite nak pakai broadband ni kene la tengok tempat dulu kat mane kite nak pakai.jangan salah kan celcom ke maxis ke digi ke or sape-sape yang terlibat sebab setiap tempat tu coverage die lain-lain.senang cite, anda google la dulu pasal tempat anda tu.coverage ape yg ok kat situ.lepas tu kalau nak beli 2 3 bijik broadband pun takpe.sgt dialu-alukan okeh.hehe~~


0 bebelan:

angka giliran anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...