Blogger Templates

Nuffnang

Like kami di Facebook

tiktoktiktok

cakap la ape kau suke

Saturday, July 16, 2011

Selera Arab

Assalammualaikum:)

Dalam minggu ni je dah 2 kali aku makan makanan arab. nasib baikla kt shah alam ni ada banyak restoran arab. sejak sekarang ni tekak asyik nak makan sedap je. maybe sebab nk puasa dh kot. kena cepat2 makan before puasa. nanti puasa tak dpt makan lagi. hehe. setakat ni ade 3 restoran arab yang aku penah pegi kt shah alam ni. 1 kt seksyen19. 2 restoran lagi dekat seksyen7. yang dekat seksyen19 tu dh kena banned dengan aku sebab tak kena ngan selera arab aku. hehe. suke2 je aku nk banned restoran tu. kihkih. yang dekat seksyen 7 ade dua and bagi aku kedua-dua restoran ni ade tarikan tersendiri. sedap pun memang sedap. berbaloi la dengan apa yg kita bayar sebab makanan arab ni harga die lebih sket dari makanan biase. huhu.

Setakat ade beberapa jenis makanan arab yang aku penah makan. ni antaranya:-

falafel. sedap!

shawarma chicken. sedap jugak!

mandhi rice. sedap sgt!

khabsa rice. sedap jugak!

minuman wajib bila makan makanan arab :)

Setakat ni baru ni je la makanan arab yg aku penah makan. khabsa rice tu memang paling terbaik. setiap kali teringin makan makanan arab mesti yg tu aku order dulu. yang aku tau la kan, makanan arab ni lebih berkhasiat sebab kebanyakan daging or ayamnya dimasak dengan stim or panggang dan bukan macam kebanyakan makanan malaysia yang menggunakan kaedah goreng. so, bolehla makan banyak2 lepas ni :)

0 bebelan:

angka giliran anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...