Blogger Templates

Nuffnang

Like kami di Facebook

tiktoktiktok

cakap la ape kau suke

Tuesday, July 09, 2013

1 Ramadhan / 10 Julai

Assalamualaikum.

Hari ni 1 Ramadhan. yeay! First time sahur 1 Ramadhan kat rumah setelah bertahun-tahun duduk kat tempat orang. best! sempat jugak solat sunat tahajud malam tadi. ni semua dek terlalu banyak masalah kat tempat kerja yang buat aku stress and mulut orang jahat yang sentiasa menunggu nak buat citer buruk pasal aku kat orang lain. Dengan siapa lagi kita nak mengadu kalau bukan dengan Dia kan. mungkin ada jalanNya nanti.

Lately, memang kepala serabut, hati rase tak best nk datang kerja. Disebabkan mulut2 jahat ni. suka sangat membawa citer buruk kesana kesini. terdesak sangat ke? sampai perlu nak burukkan orang lain. aku dh ambik keputusan nk diam2 je. suka hati mulut kau la nk ckp ape pun. mulut kau bukan mulut aku. Ade aku kisah? Kau pun bukan muda, dah tua sebaya mak aku. Sepatutnya nasihat aku, bukan citer keburukan aku dekat orang. Haih la orang tua..awak tu dah tua, buatla perangai tua.. Bila aku diam kau sebarkan citer yang aku sombong, berlagak dekat kau. kenapa kau sorang je rasa cmtu? Aku pun tak faham. Suka hati kau la.. Seriously aku malas nak tau ape citer2 aku yang kau bgtau dekat org..

F.Y.I orang tua, hari ni puasa, hentikanla perangai kau yang suka mengumpat, menyindir orang tu. tak baik buat orang terasa. Dan kalau kau jeles sebab bos baik dengan aku, tu masalah kau, kau buat kerja pun tak siap, so thats why bos pun susah nk buat baik dengan orang mcm kau. Ok, Sekian.

p/s: 1 Ramadhan jangan stress2 okeh! :-)

0 bebelan:

angka giliran anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...