Blogger Templates

Nuffnang

Like kami di Facebook

tiktoktiktok

cakap la ape kau suke

Sunday, November 24, 2013

Demam + benjolan dekat leher kanan

Salam..

Rasanya memang dah lama sangat tak update blog ni. Sibuk dengan kerjaya kononnya. Fuhhhh.
Tapi hujung bulan November ni dah tak busy. Sebabnya? Dah berhenti kerja. Berhenti bersebab bukannya suka2. Macam biasa.. dengan umur dah 24 ni kalau berhenti kerja ramai orang keliling bising. Kononnya muda-muda memilih kerja la.. ape la.. tapi yeah ada sebabnya aku berhenti ni. Diulang, bukan suka-suka.

Semua start bila dalam awal bulan ni aku demam + sakit tekak yang mcm teruk gila sampai nak telan air liur pun susah. Mcm biasa.. makan panadol 2 ke 3 hari. Sakit tekak makin ok tapi demam makin teruk. Panas sampai menggeletar satu badan. Teruk ke tak teruk tu?huhu. Dalam aku demam2 ni aku tak sedar yang rupanya naik satu benjolan kat belakang kepala sebelah kanan. Actually kadang2 aku terasa benjolan tu tapi sebab tak sakit so buat bodoh je la.. And beberapa hari lepas tu baru perasan gak ada satu benjolan kecik baru naik kat leher kanan ni. Memula tu memang tak sakit. And masa tu aku still demam lagi. 2 minggu jugakla aku biarkan benjolan2 ni then lepas tu baru aku perasan yang sebenarnya benjolan2 ni sakit and aku demam mungkin disebabkan menahan sakit benjolan ni yang dah makin membesar. Dulu memula benjolan ni besar duit 5sen je.. sekarang dah lebih besar dari duit 50sen.. korang bayangkan tu betapa cepatnye die membesar. Demam pulak makin teruk.

So finally, 18nov hari tu aku pegi Klinik Zaharin. Pegi malam memang ramai orang. Masuk je bilik doktor, aku pn bgtau pasal aku benjolan kat leher and demam semua tu. Doktor tanya sejak bila.. aku pun bgtau dah 2 minggu. Doktor pun start la membebel. Aku dhla tengah demam kepala rase tak keruan dia pi dok membebel pulak. Huhu. Memang aku buat pekak je. Doktor lagi kuat membebel lepas tengok benjolan kat leher tu. Dia ckp ni mesti tibi kelenjar! Dulu time blaja degree memang lecturer ajar pasal tibi tapi takdela pasal tibi kelenjar ni. Huhu. Ke aku yg kelaut masa dlm kelas dulu. Huahua So aku tanye doktor ape beza tibi biase ngan tibi kelenjar. Dia ckp tibi biasa tu infection dlm peparu and tibi kelenjar ni infection luar peparu (maksud dia infection dekat kelenjar la tu). So masa tu doktor bagi antibiotik + pain killer + papase. Antibiotik yg doktor bagi masa tu nama dia Curam 625g. Lepas 3 hari aku kena datang balik ke klinik. Doktor nak tengok benjol tu cmne. Ehhh lupa pulak before aku balik, doktor ada bagi injection antibiotik kat aku. And satu lagi yang aku lupa. Lupa nak bgtau doktor yang belakang kepala aku pun ada benjol cmtu. Soooooo bengong kan! Huhuhu. Please dont try this at clinic! Huhuhu.

Tata. Budak demam nak tido. Hahahaha. Geli tak?

0 bebelan:

angka giliran anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...